"Åter igen...

...gryr dagen vid din bleka skuldra, genom frostigt glas syns solen som en huldra, ditt hår, det flyter över hela kudden... Och om du var vaken skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig. Men du, jag ger dig min morgon jag ger dig min dag. Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar. Du drömmer om något fint, jag ser du små ler..."

Jag ger dig min morgon - Fred Åkerström


Den är så fin! Vet inte varför jag kom att tänka på just den texten... men den ger mig en skön känsla! Gitarr och gemenskap... varma människor med stora hjärtan! Ibland skulle jag vilja ha tillbaka den tiden... Men nu är det nya minnen som ska byggas! Nya intryck, avtryck, tilltryck (finns det nå som heter så?) fråntryck??? Nä... låter inte bra! *s*

Tror nog att jag ska ta och sova nu innan det spårar ur riktigt ordentligt!...
Eller... inte än föresten...

Har en sak kvar att göra...

"När trollmor har lagt de elva små trollen
och bundit fast dem i svansen,
då sjunger hon sakta fär elva små trollen
de vackraste ord hon känner:
O aj aj aj aj buff, o aj aj aj aj buff.
O aj aj aj aj buff, buff, o aj aj aj aj buff..."

Go natt!


Kommentarer
Postat av: mamma

OOOAAAAJJJ BUFF, BUFF, BUFF!!! KRAM, KRAM!!!!!!!

2008-11-27 @ 16:49:25
Postat av: dotter´n

va fint mamma... ;)

2008-11-27 @ 17:43:41
URL: http://tessattack.blogg.se/

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0