Första inlägget!

Alla pratar ju om sina bloggar, nästan som om det vore deras barn... Så nu har jag med en, en blogg alltså, inget barn! Men det tog ju ett tag innan jag kom på vad den skulle heta, kan nog vara samma situation som i att döpa ett barn... *tänker* fast då är man ju två som ska komma överens! Tur att jag var själv om det här! Fast det var ju ändå inte såå lätt som jag trodde att det skulle vara...

Men det ska iallafall passa, kännas lite eget, inget som alla andra har (iaf dumt när det gäller en internet adress...) Där går visserligen min tanke i stöpet om vad min blogg slutligen skulle få heta, men efter lite tänketid hade jag bestämt mig... Vart en egen variant av min väns namn/nick på en av hans sidor på nätet... Hoppas han inte blir sur *s* Men om så vore så går jag till ATTACK!!! *haha*

Vad ska man då skriva nu i denna ny öppnade blogg...

Mörkret har fallit över Örebro, musiken på datorn rullar... Näsan rinner fortfarande lite och halsen är visserligen bättre, men inte bra än. (vad ska jag skriva sen då) ... Joooo... nu vet jag! ...nä! det visste jag inte alls det! *tänker*

Hmm... undra vilka som kommer att läsa det här då? Mamma säkert... då får det bli lite censur här å där... eller så får mamma blunda *s* fler då?... Syster... Kusin... kanske tom Tomten! Jo, jag har varit snäll!!! så det är okey om han läser! *funderar lite mer* några vänner kommer säker läsa... Ja, då blir det att skriva lite av varje helt enkelt... med viss censur!  *viskar* "för mamma" hon kan gott ringa och fråga hur det är ist för att läsa hur min dag >>rättelse<< natt har varit... ;) annars kommer väl ingen ringa alls... Alla kommer vara sysselsatta med sina bloggar "bäbisar" hela dagarna... fast då sover ju jag, så det kan nog lösa sig ändå! *S*

Nä, ska väl kolla omkring lite och se vad som händer ikväll... *tittar omkring* nä, INGENTING!!!

Får väl ta och smaka på pappas vin... Fick med mig en flaska hem efter i söndags! Hade kräftskiva då... Mmmm... Gott!! Och riktigt trevligt var det! Vi firade farsdag och mammas födelsedag samtidigt! Tänk att hon blivit 53! lilla mamma, fast inte så ung! *sorry* ;) Så det vart en korg med vin flaskor, ostar, kex, choklad, vinborttagningsmedel och en Clas Ohlsson katalog... (skulle kunna lägga in en bild, om jag visst hur man gjorde... hmm...)

det godaste är godast!

Sååå... Tack syster för den lilla hjälp jag fick för att få in bilden *s*


Fast nu får jag inte bort centreringen på texten!!! Åååå...
(vet hur jag ska göra, men det går ju F*N inte!!!)


Mamma blunda nu...

Psst... till er andra! Nä, nu ska jag ta mig ett glas av pappa´s vin *skål*

...Kan mamma titta igen!

Trevlig lördag kväll! och tack för att du läste mitt första inlägg i min nya blogg!
/Tess



Kommentarer
Postat av: Syster

jomen varsegod...å är de nå mer du undrar är de bara att fråga...kram

2008-11-15 @ 18:30:24
URL: http://inami.blogg.se/
Postat av: Jenny

Klart att kusinen kommer läsa =)

2008-11-15 @ 20:04:11
URL: http://jennyochjonas.blogg.se/
Postat av: Catarina Johnsson

Kusinen i Fritsla kommer att ha koll på dej. Du kommer ju aldrig o hälsar på. Kramiz

2008-11-16 @ 21:07:46

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0