Konstaterande!

Detta är ju sjukt på alla sätt och vis... Jag har aldrig haft en blogg tidigare men nu sitter man här och försöker få ihop någonting att skriva bara för att!... T.o.m när jag inte sitter vid datorn kommer man på små saker att skriva, situationer som man skulle kunna ta kort på, som när jag lagade mat! Men det vart aldrig några kort under själva till lagningen, inte förens det var klart...

med krossade tomater, älgfärs, bacon, majs, oliver och ost...

Åååå... va gott det var!! Inte ofta man gör hemma gjord pizza... Mums!! 
Ja, det är mjölk i glaset!! Mmm... Ibland får man faktiskt!




Och snart är det dax för snön att komma! Brr... Det kom faktiskt några flingor idag på dagen... Min första tanke var "snö ängel" :) Jag ville vara liten igen, springa ut i pulkabacken hemma hos mamma o pappa och åka ner för backen för att sen springa upp igen. Försöka ignorera den blinkande ytterbelysningen som skulle informera om att nu var det dax att gå in! Kan känna hur snön kändes under skona, hur man stod med blicken mot himlen och med tungan utsträck för att försöka fånga den kalla känslan av snön... Minns tom den smärta som kom när man slickade på lyktstolpen *s* varför gjorde man det när man visste att man skulle fastna?!!



När jag väl hade sett de första flingorna falla idag och mindes tillbaka på när man var liten så fick jag en bild framför mig att det skulle vara alldeles vitt på marken... Jag ställde mig vid fönstret och tittade ut... Det var inte det minsta vitt ute... Bara blött, blött och blött!!! Skulle inte ha rest mig upp ur soffan, jag skulle ha suttit kvar och bara tittat på himlen...

Men när väl den dagen kommer då snön faller och trafiken blir kaos! Då kommer jag hata det!! Jag är hela tiden beroende av vädret när jag jobbar... Jag själv klarar mig utan problem, men det är de andra trafikanterna som oroar mig, därför är det skönt att bara jobba natt! Mycket lungnare då som tur är!

Har funderingar på att köpa en ny bil!! *s* Fick tipset idag... Personen ifråga tyckte att den skulle passa mig utmärkt! Undrar lite hur han egentligen tänkte... Men söt är den faktiskt! Va roligt det skulle vara att komma med den bilen till parkeringen för att sedan hoppa in i lastbilen och åka iväg!! Oj oj oj... kan bara tänka mig vilka smeknamn jag skulle få! Har redan så det räcker och blir över *s* tror inte att jag kan få fler, fast med deras fantasi så går det säkert!


*wow*


 

ATTACK!!!

"Estou à procura de amor, eterno afeto e compreensão!"


Kommentarer
Postat av: Therése

hej! kan bara meddela att här i Linköpingstrakten så hade vi snö för två veckor sen, blev en fin snögubbe hos mamma och pappa, dock var det inte jag som gjorde den hade fullt upp att byta däck. roligt att du har en blogg. kram therése

2008-11-17 @ 11:06:57
Postat av: mamma

Hej!! Blev lite rörd över att läsa om är ni varit pulkabacken o jag blinkade med lyset när ni skulle in,hade nästan glömt de och hallen som blev översvämmad av våta kläder o elementet med alla vantar instuckna. skickade ett mail igår då jag inte visste var jag skulle kommentera, men nu vet jag. kram mamma, ringer senare!!

2008-11-17 @ 13:30:29

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0