hjärtat i halsgropen!

Är på väg hem från jobbet i bilen, ser det blinkar blått i backspegeln när jag ligger på e18... NEJ NEJ NEJ!!! Va fan, jag har ju bara tre km kvar hem... NEJ NEJ NEJ!!! Släpper lite försiktigt på gasen. NEJ, jag orkar inte det här!!! Det blinkande ljuset svänger ut i vänster fil bakom mig, jag förväntar mig att han ska lägga sig framför och stanna mig... Men han åker vidare, det var brandförsvarets personbil med blåljus på taket! *andas ut* Det är väl det mest dramatiska som har hänt inatt! Annars har det enligt mig varit en kanon natt! Visst, det har regnat i 35 - 40 mil... men vad gör väl det!? Var ju några plus grader i luften så någon snö vart det i vilket fall som helst inte! På hem vägen avtog regnet men tröttheten infann sig snabbt... Men nu är jag ledig - Underbart! Känns inte som om jag kan säga det tillräckligt! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG! LEDIG!  Wohoo... UNDERBART!

Nä, nu ska jag faktiskt ta och sova... Måste vara pigg tidigt då jag ska ta mig en titt på killens bil så snart jag vaknat, någonting är inte som det ska! Men jag tog mig hem iallafall... (det näst mest dramatiska) fast det låter nå fruktansvärt från vänster framdäck... När jag hade parkerat lastbilen tog jag ficklampan och lös in i hjulhuset så gott det gick. Men såg ingenting... Hoppas det syns bättre i dags ljus! Ja, jag kände om däcket satt fast, och det gjorde det!

Jo, fick ju ett sms uppläst inatt på radion igen... Iom att det är påsk så vart det ju tal om Blåkulla... Mitt sms: Hej killar! Det finns en vändplats längs med e4an mellan Gävle och Söderhamn som jag passerar, poängtera att jag bara åker förbi, som heter 'Blåkulla' :) Glad påsk till er och alla trevliga chafförer! Tess i lastbilen. Kul när man kan vara med och bidra till programmet! Go natt!



Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0