Tänkvärt!

För några år sedan när jag läste till Fritidsledare så gjorde jag ett arbete som skulle presenteras inför klassen - och där hade jag med en sång...


Björn Afzelius - Ikaros

"Vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt" är den sista meningen i sången, kom att tänka på den förut. Visst är det fler rader i sången som stämmer i det verkliga livet - som man nog borde tänka på lite oftare. Ingen blir som man vill att de ska vara, man blir som man blir bemött, behandlad och framför allt uppmärksammad. Första gången jag hörde 'Ikaros' satte den sig i hjärtat på en gång. För det är ju så det är... kände mig träffad, den fick mig att tänka efter. Vad är det som ryms inuti mig? Visst kan man fela ibland som människa, säga och göra saker som man kanske inte tänkt igenom först. Men i grund och botten är vi alla lika mycket värda, och vi har med all rätt att få vara det! Det kommer alltid att finnas hinder man ska ta sig förbi. Så är ju livet! Men Alla kommer vi att lyckas!!

"Låt den du älskar få pröva sina vingar!"

Kommentarer
Postat av: mamma

Så sanna ord, alla är vi lika värda,alla kan vi säga och göra fel.Alla är vi bäst!!!

Kram mamma (ps.pappa vann 10kr,konstigt med så många lotter. ds)

2009-01-19 @ 18:24:28
Postat av: mamma

2009-01-19 @ 18:25:41

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0