Nationaldagen!

Hamnade inte i Nora... H hade redan åkt när jag kom ner till Örebro. Hade väl nästan kunnat räknat ut det tyvärr... Kom lite sent ifrån Tönnebro, och hade 30 ton med papper på bil och släp så det gick lite tyngre inatt än vanligt! Men det är tur att man har en sådan händig pappa som ordnat banan på Kulstigen så bra att man kan klara den själv, var lite värre förut då man fick springa över ån på stockar... Men det vart väl årets första dopp där några gånger! Söta pappa!
Pappa ringde ikväll när jag var på väg upp och berättade att de inte hade fått något kräftfiske i Norasjön... Synd! Men då får de komma in till storstan ist och fiska med mig! Så fiska kommer det bli i vilket fall som helst. Tack gumman för att du lämnade in en lott åt mig! Tror hela familjen kommer tacka dig! Sen fick jag prata med mamma... Hon berättade att ett av hennes gamla dagbarn; jämngammal med syrran hade dött. Han är ingen man har haft kontakt med eller så sedan dess vi var små, men ändå så rös jag till och satt mestadels av natten och tänkte på den tiden då det var en massa barn hemma om dagarna. Han vart bara 27 år, och en annan som tror att man är odödlig! Han dog inte i någon olycka utan av någon sjukdom... R.I.P *ryser* Man ska ta till vara på den tiden man har på jorden och göra det bästa av det! Tror jag ska ta och tänka om lite... Att det behövs någonting sånt för att man ska vakna till!? Man ska leva i nuet och leva varje dag som om det vore den sista ... eller kanske inte, men nästan! Känns dumt nu och gå och lägga sig, men när jag vaknar ska jag ringa baby... Åka och kolla om tunikan finns kvar på Indiska och se om bolaget har öppet. Men först ska det 'Maffas' lite. Go natt & Grattis Sverige! ♥


Update: BOLAGET STÄNGT!

Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0