finally at home

Natten har varit jätte bra; fina vägbanor, stjärnklart och storm - vart dock väldigt trött på hem vägen... Och stormen hade man ju kunnat vara utan om man säger så. Men det känns att det är på rätt väg nu. Betydligt ljusare när man åker iväg på kvällarna, och det blir snabbt ljusare innan man ska lägga sig! Fast det kanske kan bero på nå annat, vad vet jag!

Lånade min första ljudbok för året i måndags uppe i Tönnebro, på arbetsplatsbiblioteket. Det vart Stieg Larsson´s Luftslottet som sprängdes. Lyssnade på tre skivor på vägen ner, men den tredje måste jag nog ta och lyssna om... Kom på mig själv med att sitta och tänka på annat.

Detta är den tredje fängslande och avslutande delen i Millenniumserien (kanske skulle ha lyssnat på den andra två först...)

"Två svårt skadade personer tas in akut på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Den ena är Lisbeth Salander, som är efterlyst misstänkt för dubbelmord. Hon har en livshotande skottskada i huvudet och måste opereras omedelbart. Den andre personen heter Alexander Zalachenko, en äldre man som är allvarligt skadad sedan Salander huggit honom med en yxa.

Den tredje och avslutande delen i Millenniumserien tar vid där Flickan som lekte med elden slutade. Lisbeth Salander överlevde visserligen att bli levande begravd, men hennes problem är långt ifrån över. Zalachenko har tidigare varit yrkesmördare i den sovjetiska under rättelsetjänsten. Han är dessutom Salanders far och det är han som försökt ta livet av henne. Starka krafter vill tysta Lisbeth Salander en gång för alla.

Samtidigt gräver Mikael Blomkvist i Salanders dolda förflutna och kommer snart sanningen på spåren. Han skriver på ett avslöjande reportage som kommer att rentvå Lisbeth Salander och skaka regeringen, Säpo och hela landet i dess grundvalar. Äntligen finns en chans för Lisbeth Salander att göra upp med sitt förflutna och en möjlighet för rättvisan - den verkliga - att segra." Oooo... spännande...

De två första böckerna är ju Flickan som lekte med elden och Män som hatar kvinnor... Men även om jag inte läst dem så känns det som det gör det samma - visst hade jag väl haft lite mer till grund, men jag tycker det är så bra skrivet så det gör ingenting! Har som sagt bara lyssnat på tre av nitton skivor (eller, kan nog säga att jag bara lyssnat på två... den tredje vart bara 'bla bla bla' i mina öron) och jag längtar till i morgon då jag ska jobba igen!

Pratade med chefen i måndags kväll då det vart lite strul på terminalen, en kollega hade missat att ta med fyra pallar upp till Sundsvall - så då ringde jag och hörde om jag skulle ta med dem jag istället, vilket jag då fick göra! Men iallafall... Han frågade om jag ville vara ledig någonting i påsk. PÅSK!?!? Redan vart min tanke -Ja, visst... hör av mig i morgon om det! Så igår när jag hade pratat med pappa om hur påsken ligger i år så smsáde jag chefen. Tänk, sex dagar på raken ledigt - så det blir två dagar att ta ut. Ska jag se till att komma hem till Nora någon/några dagar... Har inte varit hemma sedan pappa fyllde år tror jag, kan det vara så länge sedan? Det var ju i ...januari... Hmm... Oj va tiden går!!!

Och apropå tid - nu är det läggdax! Go natt! ♥



Kommentarer
Postat av: mamma

Ja är de verkligen så länge sen?? Men du är välkommen hem när du vill,ska bli kul, jag är ledig påskafton o påskdagen...så de är bara att komma när de passar.Har haft besök av din syster o barnbarn idag,kul att träffa dem!!! Kram mamma

2009-03-18 @ 19:44:41

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0