MAKT!

Inte över vädret kanske, vilket är riktigt synd! Men över vart bytet skulle ske igår kväll... Hagsta vart mitt mål efter dryga 15 mil av halka och svordomar, och det var definitivt inte långt till tårarna stund tals. Vad är det för jävla jobba jag har tänkte jag ett x antal gånger under uppvägen. Hur kan man vara så dum när det känns som om man riskerar livet för att jobba. Vilka pengar i världen skulle kunna ersätta mitt liv om det skulle gå åt helvete någon natt? Är det verkligen värt det att sitta och vara rädd?

Skulle köra om en personbil på E18 i Västerås, blinkade vänster för att byta körfält - vred lätt på ratten... Ååå HELVETE! Tillbaka in bakom personbilen efter det att jag fått kontroll över ekipaget. Kände just då att personbilen fick åka hur långsamt han ville, jag skulle hålla mig bakom. 10-15 minuter senare gör ett annat ekipage samma sak på exakt samma ställe - men han kör in i vägräcket till vänster, får kontroll över bilen men hans släp far ner i diket till höger och välter. USCH USCH USCH!!! Så oerhört glad att det inte var jag!

Lastbilssläp välte på E18 - Ett lastbilssläp lastat med någon typ av säckar välte på E18 strax efter klockan halv nio på tisdagskvällen. Olyckan inträffade en bit väster om Skälbymotet med stora trafikproblem som följd. Plåtdelar ska ha hamnat på vägbanan och flera bilar uppges ha kört in i skrotet. Delar av E18 kommer att stängas av under kvällen i samband med bärgningsarbetet. av; Hanna Oscarsson - Vestmanlands Läns Tidning (www.vlt.se)



Hem vägen däremot så vart det 28 mil med blöta vägbanor - Me like! Har nu varit hemma en timme ungefär, och det känns så skönt varje natt när man får komma hem! ♥

Kommentarer
Postat av: Helén Bäckström

Hej Therese!

Första gången jag kikar in hos dig, fin sida du har. Kör nu försiktigt där ute på vägarna. vi höres.

Kram Helén

2009-03-11 @ 08:46:35
URL: http://www.lillahjartatmitt.blogspot.com
Postat av: mamma

Verkar som om de varit blixthalka igårkväll, läst om flera avåkningar i tidningen, fast de var personbilar. Är så glad varje morron när jag kan gå i på din blogg o se att du är hemma o är allt är bra. Kram mamma

2009-03-11 @ 10:42:53
Postat av: Therese

Vilken tur att du kom hem helskinnad, ringer senare ikväll kramar gumman

2009-03-11 @ 15:05:54
Postat av: "Feskarn"

Ta lugnt ute på vägarna hörru! Annars kanske du missar nästa gång J klampar i träsket...

Gött att du höll dej på vägen, keep it that way!

2009-03-11 @ 16:57:45

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0