Duktiga jag...

Har varit inne hela dagen! Kollat på tv, bloggat, surfat omkring på div sidor, knaprat Ipren och ätit mat baby hade med sig. Kan tyckas vara en väldigt skön kväll, MEN JAG BLEV GALEN UTAV DET! Fick tipset att jag skulle gå HKA fram och tillbaka... Varmklädd! Och det gjorde jag - duktiga jag! Det var riktigt skönt att komma ut. Men va trafik det är vid den här tiden, många taxisar vart det. Och va skönt det är att de inte hörs in till min lägenhet, annars är det väldigt lyhört här. Knarrande golv, vattenkranar som låter och lite andra ljud som grannarna kan ha för sig... Riktigt skönt att jobba natt på så sätt, då jag sover på dagarna när resten av huset är ute på sina dagliga aktiviteter.
Undra vad de gör om dagarna?!... Har fått många nya grannar senaste halvåret, året. Förut hade man ju koll, men inte nu längre. Kan hälsa på dem i trappen eller på parkeringen, men inget annat. Saknar det par som bodde till höger om mig. Men de skaffade hus i höstas och lämnade mig här. Visst har jag grannen till vänster som jag brukar prata med, men hon är lite äldre och nu mer upptagen med sitt MC-kort... De på bottenvåningen är alla 'nya'. På våningen över mig är det väl en kvar som redan bodde här när jag flyttade in. I sommar har jag bott här i tre år!!! Lite chockad faktiskt... Men jag trivs riktigt bra och kan inte tänka mig flytta härifrån, om det då inte skulle bli till ett radhus eller fristående hus. Va skönt det skulle vara att ha en lite trädgård att påta i. Sätta blommor, rensa ogräs, klippa gräs... Kanske ha lite bustar med bär och ett äppelträd. Tänk hemma gjord äppelkaka, rabarberpaj, färska jordgubbar... *drömmer* Men en dag! DÅ!

Fick frågan av mamma i lördags vad jag önskar mig i 30års present... Oj, ska jag börja tänka på det nu? Hon hade tänkt på en utlandsresa någonstans. Finns många ställen jag skulle vilja åka till... Thailand, Egypten, Rhodos, Kreta, Cypern, Mallorca, Turkiet, Italien, Bulgarien, Rio, Mexico... Så svårt att välja! Själv hade jag väl inte tänkt mig en resa, men varför inte egentligen?! Min tanke hade kanske varit... *tänker* En fin, fin brun manchestersoffa från Chilli, eller en NY Tv... Fan va svårt det är att önska sig saker... När jag fyllde 20 fick jag min säng gavel (för det var väl då?) Men nu är det 30 det gäller... Okey, ska anstränga mig lite. Kaffemaskin? Diskmaskin? Bakmaskin? Ger upp... Men vad det än blir så kommer jag vara tacksam! Jag har allt man kan önska sig... Underbara föräldrar, supersöt underbar syster, en systerson jag avgudar, underbara vänner, en pojkvän som älskar mig, ett jobb som jag trivs med (till och från) Jag har tak över huvudet och jag får vara frisk *haha* Ja, förutom den satans förkylningen nu då! Vad MER kan jag önska mig? Jo, en sak... Men det är mellan baby och mig ♥



Kommentarer
Postat av: anne-marie

Välkommen hit och rensa,rabarber har jag gott om

2009-05-19 @ 09:09:11
Postat av: tess

Gärna! :)

2009-05-19 @ 11:56:38
Postat av: mamma

Kolladepå DIN soffa på Chilli idag, så fin o så dyr!!

2009-05-19 @ 18:51:25

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0