Lugn natt!

Som sagt, en lugn natt efter en veckas sjukdom. Men visst känns det att man varit sjuk och framförallt att man inte kört på ett tag... Oj, va ovant det var! Men reflexerna finns kvar, fick nita för ett rådjur på e18 i västerås. Det var riktigt nära! Det sägs att man inte ska bromsa men man gör det ändå automatiskt. Ville inte vara en mördare inatt! Och ville absolut inte lägga tid på en tvätt. Så att bromsa var mitt beslut och rådjuret klarade sig med en hårsmån!

Där emot så en lastbilen jag hade framför mig på ner vägen, den chaffören måste ha varit riktigt trött! Oj va han vinglade. Men jag la mig bakom och hade lite koll, för man vet ju inte... han kan ju ha varit onykter. Men när han väl körde 'vaken' så körde han rakt och fint! Otäckt sånt där... Vill ju inte se att någon åker av. Men så fort han vinglade knöt det sig i magen, och köra om vågade jag inte... Hur ska man bete sig i en sån situation? Är ju ganska hjälplös. Kan ju åka upp brevid och tuta på honom, men då kanske man riskerar sitt eget liv. Lägga sig framför och bromsa ner honom... Jo, men det hade inte förvånat mig då om han bara hade kört om mig. Vi åkte förbi rastplatser som han hade kunnat stannat på... men Icke! Och visst, om han varit en Örebroare så förstår jag ju att man inte vill stanna när man har så nära hem... Men ändå! Att vara så trött så man somnar eller tappar koncentrationen, då är man bara dum i huvudet som inte stannar! *haha* En annan sak... Fick ta tre varv på terminalen för att få släpet rätt. Visste inte alls vad jag höll på med... Kan ha varit att jag skulle backa in i port 13, eller att jag inte backat på en vecka... Vad vet jag!? Men fick in det till slut iallafall. Sen väntade en cykeltur hem - Enormt skönt!!

Sitter nu i soffan och diggar till Rock Klassiker över mobilen...

Janis Joplin - Piece Of My Heart

Men Nu ska jag ta och sova... När jag vaknar blir det en promenad till solariet och sen till ica och handla lite. Tänkte prova de nya dryckerna från... Ja, kan det vara Nutrilette... Ser så grymt goda ut på reklamen! Men nu säger jag Go natt och släcker lampan. Attans va ljust det är ute redan... Tur att jag har relativt tjocka gardiner och att solen inte kommer till sovrummet förrän vid 15 tiden! Go natt! ♥


Ja just det ja. betala räkningarna får jag inte glömma! *suck*

Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0