Vänner!

Det finns inge bättre än dessa vänner som får en till att le! Tack, ni gjorde min kväll och natt! Och baby som ringde och fråga några gånger hur det gick... Ni är underbara allihop! Det räcker med så lite för att jag ska känna mig ihågkommen då alla egentligen har fullt upp. Visst, de flesta jag pratade med inatt jobbade ju de med som jag, men enkla orden betyder mer än de överdrivna och de ord som bara låter bra för sägandets skull.

... Det är inget dåligt jobbar jag har som jag känt ett tag... Det är fritt och självständigt - trivs oerhört bra. Men det  jag har suttit och tänkt på inatt är paniken över att jag kanske inte kommer vidare. Att jag blir kvar på S-vall´s körningen. Kommer jag inte få se någon annan del av Sverige eller världen? Visst, det är ju någonting jag måste ta tag i själv om jag vill byta till någonting annat. Ingen kommer ju ordna det åt mig. Men vart ska jag börja? Hur vill jag vidare utveckla mig? Vill jag fortsätta köra lastbil över huvud taget? Nå annat jag kan tänka mig köra? Har tusen tankar/funderingar och de gör mig ju inte klokare precis! Kommer ju sakna det jag har nu om jag slutar, kommer jag få ett lika bra jobb igen? Det är nog det jag är mest rädd för, att jag jämnför för mycket! Kommer säkerligen byta ner mig, då den körningen jag har idag egentligen är kanon. Precis så jag vill ha det... MEN ÄNDÅ!!! Det enda jag vet är att körningen på fredags natten snart tar knäcken på mig, om det inte hade varit för den hade jag kunnat harva på nästan hur länge som helst... I stort sätt varje fredags kväll/natt i två år jag jag jobbat... Hur länge till ska jag orka?

Oj vilken klago-blogg det har blivit, men om ni ska läsa så får ni stå ut! Hoppas att det vänder snart på ett eller annat sätt. Det jag nog borde göra, eller det jag SKA göra är att ringa chefen och berätta hur jag känner, kanske går att ordna på något mirakulöst sätt. Vill inte gå i väggen! V.V - Vägra Väggen!!!

Blir en 'tidig' natt nu... Go natt!



Kommentarer
Postat av: Mackan

Du är ju fortfarande ung o jobben kommer komma bara man är lite lyhörd, sen klart att man måste våga hoppa på om man hör att det behövs en gubbe nånstans men för sent är det ju aldrig även om det kankse är lite trögt just nu i branchen. Men du skulle ju kolla med din chef om ni inte kunde lägga bytet på söndag istället då får du ju i allefall fredan fri.. Kör så det ryker!!!! Tjaba!

2009-05-16 @ 08:53:24
Postat av: mamma

Klart att de måste vara jobbigt att bara ha en enda dag helledigt,så borde de inte få vara.Men,jag tror att allt kommer att lösa sig,oftast är de slumpen som avgör vad som händer i ens liv,och du har ju definitivt inte legat på latsidan!!Du har gjort mig mycket förvånad o stolt på samma gång genom ALLT du har föresatt dig! Trodde väl aldrig att min lilla tjej skulle sitta o köra en så stor bil så långt varje natt.Så plikttrogen o ambitiös som du är kommer du att klara allt du vill o lite till.Kram från en stolt mamma!!PS o detta är inga överdrivna ord.DS

2009-05-16 @ 17:14:41

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0