ler fortfarande...

Allt sker av en slump! ...det visade sig vara så igår iallafall när jag var på väg till jobbet. Satte mig på bussen, missade att hoppa av där jag skulle då jag satt i andra tankar... Hållplatsen efter klev det på en lite förfriskad människa; han pratade för sig själv "undra om jag sitter på rätt buss nu..." "jo, men det gör jag..." (hans polare klev på vid nästa hållplats) " "varför klä in kyrkan i tegelstenar, speciellt tornet... det ska ändå ramla en dag" "Aaa... nu är vi på järntorgen (säger till polaren) har du tagit ditt järn?..." Han sa en massa mer - men nu till det gulligaste!!! Jag hade hoppat av bussen, stod väntandes på den andra, då en mamma och hennes son (ca 4 år) kommer gåendes förbi mig, sonen utbrister "titta, en arbets tjej" Jag stod ju där i mina arbetskläder och mamman log mot mig, jag kunde inte låta bli att skratta till... mamman skrattade och de gick vidare. Tänk att ett främmande litet barn kan göra en glad för bara fyra ord. Barn är underbara!!! Och den energin det var i orden... de värmde! Jag syntes, inte bara pga mina gula varsel kläder utan för att ... ja, vad var det?? man är ju inte så speciellt svår att missa i den klädseln! *s* Ler iallafall fortfarande åt det! Tack barnet!

Om jag inte hade missat att hoppa av bussen utan gjort det hade jag aldrig mött dessa sköna människor! Man ska vara lite förvirrad och sitta i andra tankar, det mår man nog bara bra utav! Ska nog vara lite mer förvirrad, om det går?! Natten har iallafall varit hur bra som helst, visst har det blåst stormbyar en massa och regnat lite... men vad gör det? Det hade kunnat vara värre!! Isbjörnar och driv is!!! Brrr... Inte roligt!!

"plats Dumbo"


Kommentarer
Postat av: mamma

Av alla människor man möter lär man sig något nytt,tror nog att allt är förbestämt.Alla mäniskor har sammma värde,A-lagare som barn.Båda gjorde intryck på dig.Kram från en person som du har mött flertalet ggr o som förhoppningsvis lärt dig lite.Mamma.

2009-01-13 @ 11:46:31
Postat av: Anonym

klart du har!!! =)

2009-01-13 @ 14:41:56
Postat av: Catarina

Visst är ungar goa... Jobbade på dagis o två 3 åringar sitter o pratar med varandra. -Mamma?? -På jobbet..-Pappa?? -På jobbet..Då måste jag oxå säga nåt tycker jag... -Catarina är oxå på jobbet. 2 par stora ögon titar förvånat på mej... -Neeej... du är på dagis.. Dom hade ju rätt :D

2009-01-13 @ 22:14:13

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0