Arbetslös

Känner mig så lyckligt lottad som har mitt jobb kvar! Får höra minst en gång i veckan om någon i min bekantskapskrets som nu går arbetslös. Det känns nästan fel att ta ledigt en kväll som denna, man ska ju vara på sitt jobb och tjäna sina pengar... men det känns även bra att jag ger möjligheten att låta någon annan jobba ist för mig. Skulle bli galen av att gå hemma om dagarna/nätterna, vem vet vad för otäcka ovanor man skulle få då. Jag brukar ju åka till jobbet strax efter 18 om kvällarna, när klockan var 18.20 kände jag att det kliade i benen.... jag ville iväg. Men jag är ju ledig som jag nämnt en eller två gånger i blogg tidigare... ja, kanske tre. Men det är oerhört skönt att ha möjligheten att få ta ledigt från jobbet, ist för att vara 'ledig' jämt och aldrig få jobba! Hur har min dag sett ut idag då...? Vaknade, satte mig vid tv´n, ringde killen... fastnade framför några gamla serier på tv´n. 'Maffa' lite. Kollat mailen, diskat, fastnat i minnen från förr... Sitter nu med en kaffe drink och tycker det är ganska skönt att vara hemma när jag som sagt ger någon annan möjligheten att jobba! Man får se det positiva i det hela helt enkelt. Men jag skulle bli galen - om denna kväll även skulle vara så här i morgon och dagen efter det och dagen efter det osv.

Nä, nu ska jag drick upp det sista i koppen och göra mig färdig för lite mys... Vill vara färdig när han ringer, för när han väl är på g - ja då jävlar går det fort *haha* (inte alls fnittrig nu, och inte varm heller . den där 'Tia Maria' är bra den) Menade inge negativt baby... vill bara inte att du ska få vänta på mig om jag inte är klar när jag väl ska springa ner för trappan då du kommer så vi kan åka hem till dig... ♥

'till... Till... TILL' Hmm... 'TIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL...' får väl gå själv då ;-)
(hittar inte bilden på er föresten... vet inte vart jag ska leta *it suck´s*)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jösses har du Tia Maria kvar än? Är snart(i maj)ett år sen du fick den.Skönt att den värmer.

2009-04-10 @ 19:14:19

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0