Raggare!

Jorå så att eeee... Så har min natt varit! Uppvägen, klanderfri! Hemvägen... *skratt* Vad ska man säga, räcker väl  med 'trasigt avgasrör' Shit va det lät!!! När jag gasade, när jag bromsade... Enda gången det inte lät så mycket var då jag uppnått hastigheten och låg på farthållaren.

Det roliga i natt var då ist att jag sände in 'natt loggen''Vaken med P3 & P4'. Den vart uppläst; "Hej hej! Min logg för natten. Raggare är väl då nattens ord för mig... Senaste jag skrattade var när jag startade lastbilen för att åka hem efter ekipagebytet, trasigt avgasrör. Ååå va det mullrar - jag är en raggare! Ha ha! Den låt jag skulle må bra utav att höra just nu är Magnus Uggla´s låt Raggarna. Ha en fortsatt bra natt! /Tess"  Fast fick ju inte min låt spelad... men den kommer här:


Sen var det ju dax för 'Natt jakten' på radion... De spelar tre låtar som man ska se en röd tråd i. Det hade inte spelat någon roll vilka låtar det hade varit; min gissning hade varit RAGGARBIL i vilket fall som helst! Men det var fel såklart. Men det roliga var att de brukar läsa upp felsvaren som kommer in, och min gissning vart då uppläst. Han i studion sa; "Det är inte heller raggarbil vilket de Tess tror, men det är inte så konstigt att Tess tror det iom det med loggen tidigare" *haha* Roligt!!

Men jag fattar in det som kör med raka rör på sina lastbilar, låter ju nästan som om det skulle vara hål i avgasröret... Men det är väl en vanesak och det är väl ett mer "kontrollerat ljud"! Men men... jag skulle nog bli galen iallafall! Hoppas nu röret på min lastbil kommer bli lagat under dagen... orkar inte med det i 30 mil till! Dock ville kollegan att det inte skulle åtgärdas, fast han behövde ju inte åka så långt med det... och dessutom är han ledig i morgon så han behöver inte köra med den i morgon natt om det nu inte skulle hinna bli lagat. Men det måste jag!!!

Nä, ska kolla lite på Facebook och sen ska jag lägga mig. Lovat mig själv att inte lägga mig allt för sent... Får se hur det blir med det! Men go natt å så dära då rå´!



Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0