Sol = Energi

Stämmer! Läste just lillasysters blogg... Kan ju inte vara sämre då än att nämna att jag oxå har städat idag! ...Vardagsrummet iallafall... När jag höll på med det så funderade jag på om jag skulle möblera om, något jag alltid gjorde förr då jag bodde hemma... Mitt 'hörn' bytte ständigt skepnad! (eller, ett hörn är ju alltid ett hörn... ni fattar nog) Men det vart ingen om möblering här, dock hade syster gjort det! Hoppas det vart bra! Själv vet jag inte hur jag skulle göra om... Skulle vara roligare om man var två om en sådan sak, fast risken finns ju att man kan bli 'osams' kanske... Men roligt att se det med någon annans ögon liksom, är rädd för att göra om själv - för då är det ju mitt fel om det inte blir bra, ingen annan att 'skylla' på! Och sen är man ju själv då man ska ställa tillbaka allt... *orka*

Har nästan glömt hur det känns att bo med någon... Men tänk va mycket roligare allt skulle vara om man hade någon att dela allt det tråkiga med; så som disk, tvätt, städning mm... Tänk att få längta hem - enbart för att man vet att det är någon som är där och välkomnar en hem. Istället för att komma hem till en tom lägenhet, laga mat till en person, ta hand om sitt eget kaos... Blir mer peppad av att ha riktig ordning då någon mer är inblandad. Visade mitt kaos igår... skämdes nästan! "Vart skulle mina kläder få plats om jag flyttade in här?" Ja du... Om du flyttade in här - skulle det bli ordning på torpet! *skratt* Men nog är det roligare att hålla iordning då!

Men som sagt så var det ju sol idag på en blå himmel! Så oerhört skönt! Energin har bara flödat - började även flöda nå mer... Så fort lönen kommer ska jag gå iväg och köpa världens största tulpanbukett! Och fram till dess så hoppas jag på fler dagar som det har varit idag! SOL!!! Snälla snälla - Låt våren komma nu! ♥








Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0