Trädgårdsarbete...

...inatt! Eller, jo... jag grävde i marken iallafall! Oj vilka gropar det vart! Vart ju byte i Hagsta, fan va bilar det stor där... var svårt att hitta parkeringsplats, men jag hittade en lite avsides - helt perfekt, men hamnade lite fel så skulle åtgärda det med att backa lite... Oj va jag inte kom någonstans, förutom längre och längre ner i marken. Så satans halt!! Men 4,5 ton på bilen och några fler ton på släpet så gick det bara inte att ta sig därifrån, och med all snö som kommit med. Höll väl på i ca 10 minuter; försökte backa - köra fram - backa - köra fram... inget hjälpte. Diffade, grusade, spände boggin... NIX! Var fast... Stängde av bilen för att gå och köpa mig en kaffe för att få nya krafter för att orka fortsätta... ser då i ögonvrån någon komma med spade och en snökedja gåendes mot mig. Hoppade ur bilen och han frågade om jag behövde hjälp, han hade suttit och tittat på mina tappra försök för att ta mig loss... så efter ytterligare 10 minuter var jag loss - ÄNTLIGEN! Vet inte hur många gånger jag tackade honom, men det kändes ändå inte tillräckligt! Frågade om jag kunde få bjuda på en kaffe men han skulle sova. Men den koppen kaffe jag köpte var nog den godaste jag druckit på evigheter, kände mig väl förtjänt av den då det varit snöfall hela vägen från Örebro till Hagsta. Bläää...

Strax innan avfärd från Hagsta kom en polisbil rullande bland de sovande lastbilarna; de stannade vi en av dem, de gick ur bilen och knackade på... Hörde sen över kom-radion att en annan chafför hade ringt polisen då han hade misstänkt en rattfylla, det var då den lastbilen som stod där... Fy fan!!! Vad tänker man med då man dricker och sedan sätter sig bakom ratten? och en yrkeschafför dessutom, eller det spelar ju ingen roll vem det är! Nä FY FAN!!! Tur att han inte skadade någon!

På nervägen gick det bättre att köra, då hade plogbilarna varit ute... Men saltet hade de sparat in på; fast huvudsaken var ju att det inte låg en decimeter med snö på vägen.

Go natt! ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj vad du sliter när en annan sover,vaknade till vid halvtolv inatt av något, kanske var de känslan att du behövde hjälp.Va vet ja! Skönt att de löste sig och att de finns snälla mäniskor efter vägen!!Kram mamma

2009-03-03 @ 10:38:34

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0