5 varv...

...runt jorden! Ett varv är 40.076,5 km. Ja, så några km har det ju blivit under den tiden jag har kört sträckan Örebro - Tönnebro - Örebro, 5 nätter i veckan! Det känns ju nästan lite... roligt!
5 varv!! Snart 20 000 mil... Hu jeda mig! Och det är ju inte speciellt länge jag har kört heller... 18 månader... Tänk om jag fått en kram för varje km... *skratt* ...eller en krona!! Det hade blivit 200 382,5 kramar eller 200 382,50 kronor... grovt räknat!
Hade passat fint till Julen!

Just nu läser man överallt att man ska Kramas för de ensamma! Röda Korsets kram-kampanj syftar till att samla in pengar till insatser för att bryta människors ofrivilliga isolering och utanförskap.


Det mest traditionella är kanske att att ge några kronor i en bössa eller skänka pengar via plus- eller bankgiro. Men enligt principen många bäckar små satsar Röda Korset nu på en mängd olika sätt att ge. Att runda upp och därmed ge mellanskillnaden på några kronor när man handlar är ett sätt att ge som kom för några år sedan. Ett annat är sms-kramen som kostar 20 kronor, eller att lägga bud på kändiskramar på Blocket (finns tyvärr inga ute än). Men om jag skulle få välja att lägga ett bud på en kändis så skulle det nog vara på *funderar* ... ... eller kändis å kändis, skulle helt enkelt se till att vinna en kram av ...



Carl Philip, Prinsen av Sverige!
Bort med tassarna tjejer! *s*



Röda korsets hemsida går det att skicka kramar via mail. På hemsidan kan det köpas små kramfilmer som man sedan kan skicka till vänner och bekanta.
(klicka på "kram-knappen" ovan)

Mitt bidrag till detta är att tillägna följande klipp till dig som läser min blogg!





När gav Du själv någon en kram senast?
Jag gav en kram i onsdags... *nöjd* Men det skall bli oftare!!

Nä, nu ska jag fortsätta googla lite på Prinsen... *tihi*
- ATTACK!!  

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!! Hoppas du fick en trevlig kväll där du fick krama DIN prins, kraaaaaam mamma

2008-12-06 @ 23:23:51

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0