DURR & BURR!!

...Så var det att cykla hem från jobbet! *S* Cykeln var alldeles över snöad, inte en enda växel gick att få i förutom den som hade frusit fast. Var riktigt förundrad över att bromsarna fungerade! Men va kall sadeln var... Aj aj aj... min rumpa! Men jag kom iallafall hem!

Sitter nu i soffan, benen på vardagsrums bordet och datorn i knät! En ganska vanlig syn nu mer... Iallafall den här tiden på dyngnet... har så fruktansvärt svårt för att gå och lägga mig på en gång när jag kommit hem från jobbet! Fattar inte! Borde ju bara falla rakt ner i sängen efter det att man har fått av sig arbetskläderna.

Trodde att det skulle ha blivit en "helvetes natt", fredagarna brukar ju bli sånna tyvärr... Men inte denna! Visst, det snöade på upp vägen... och bilen från Sundsvall var en timme sen. Men för första gången kan jag ge en eloge till gubbarna i plog/salt bilarna!

På hem vägen vart det att titta på lite stjärnor... såg typ tre st *s* Hörde sen på radion att månen kunde synas... men jag såg den inte. Inte föräns jag av någon anledning tittade upp i hytt taket och såg då månen genom takluckan, och NEJ... den var inte öppen! Bara mörkläggningsgardinen (eller vad det heter) som var ifrån dragen...

E18/20 mellan Västerås och Örebro var ju ett äventyr för sig självt... ATTANS va halt det var där!! Första gången jag verkligen kände att det var halt en längre sträcka... Ekipaget liksom ålade sig fram på vägen... Coolt!

Nä, om jag skulle ta och värma rumpan mot elementet nu!! *s* Och sen krypa ner under täcket!...
Tönnebro
  ATTACK... *springer*

Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0