Jul pynt!

Ja, då var det dax! Stjärnorna i fönstrena lyser, samt ljusstaken i sovrumsfönstret... Köpte ett "ljus nät" jag hade tänkt att ha där... men det vart för litet tyvärr! Så det hamnade bakom dörren... Mmm, just det BAKOM! Vart jätte fint... bör kanske sägas att det är en glasdörr *s*
 
På balkongräcket sitter den nya grangirlangen m 40 st lampor... den gamla ligger fortfarande på golvet, kanske ska förtydliga det med... Den ligger längs med golvlisten, och täcker de fula sladdarna så fint! 4 st tomtar sitter så snällt i soffan, men hade nog hellre vetat haft en "tomte" i sängen... *s* Nästa år kanske...

(Euphorbia pulcherrima) kommer ursprungligen från Mexiko och har där fått namnet den heliga nattens blommor (Flores de la Noche Buena). När julstjärnan får växa vilt, som den gör i Mexiko, Karibien, på Kanarieöarna och Madeira, kan den bli upp till en fem meter hög buske.Vad har jag mer pyntat med? Hmm... *tittar omkring* Jo, en 150 cm lång girlang med 5 st röda Julstjärnor (Euphorbia pulcherrima) kommer ursprungligen från Mexiko och har där fått namnet den heliga nattens blommor (Flores de la Noche Buena). När julstjärnan får växa vilt, som den gör i Mexiko, Karibien, på Kanarieöarna och Madeira, kan den bli upp till en fem meter hög buske. Men mina är ju då i plast/textil eller liknande... *s* fina är de iallafall!! Har en girlang till, men vet inte riktigt vart den ska få ligga än. 

                                  

Har även pyntat lite i lastbilarna... Men det var ju lättare sagt än gjort!! Köpte två små lysande granar med 12v "kontakt" uppe i Tönnebro, en till varje bil... Så långt var det ju bra! Satte in den första i "gamla" bilen, lös lite skarpt, men va fan! Hoppade sedan över i den andra, vart lika fint där... dock lite svagare och behagligare sken. Kom på att jag skulle ladda mobilen... bytte då kontakt till granen... ATTANS va ljust det vart!! Men men... mobilen vart laddad och sen slocknade granen! Bra Therese!! Vart till att köpa en gran till till "nya" bilen kvällen där¨på... Sen vart det ett litet äventyr upp till Iggesund för lastbilsbyte. Min kollega (kan kalla honom Lennart) var lite sen så vad gör man inte... Hade annars fått sitta och vänta på han, så vi möttes på halva vägen... Då hade den andra granen oxå "dött" ORKA!! Jävla skit granar *s* ...eller så kan det ha varit den männskliga faktorn! Vad vet jag!! Eller Nej!! det är VOLVO´s fel... *nickar* Ja, att de inte kan göra så att saker håller... (nu kommer det säkert hända någonting i morgon med bilarna... skulle INTE förvåna mig!!)

Vad ska jag mer svamla om??... Jo, det snöade lite på hemvägen. Eller iallafall lagom mycket för att ha snöbollskrig på parkeringen *S* Roligt men kallt!! Ni skulle ha sett Denisé... ojojoj... Alldeles full med snö ;) 


ATTACK
på julen... Bara 20 dagar kvar!!

                       *SNÖBOLL*


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej! Ljusdrapperiet ser ju riktigt proffsigt ut bakom dörren och dina julstjärnor överlever allt julen,bra med tygblommor, får allt köpa såna till nästa år, för mina riktiga som är en vecka gamla är inte mycket kvar av!!!! KRAM

2008-12-05 @ 00:03:15

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0