JULSTÄMNING...

Lucia, bakning, julklappar, glögg, snö, familjen, tomten, julkalendern, glada skratt, julgran, pepparkakshus, julbord, uppesittarkväll...

Jag vill vara liten igen! Ha det största bekymret om snön. Vad kommer jag få i julklapp? Undra varför tomten inte kan komma före Kalle Anka?

På ett sätt är det ju skönt att ha "växtupp" men tänk va skönt det var att bara hänga på när man var liten. Inge stress. Hemma gjorda julklappar. Julklappar större än en själv. Släkten... Ja, det är mycket som inte längre är sig likt! I år ska vi  fira hos lillasyster, ska bli riktigt roligt! Planerade igår vad som skall finnas på julbordet... kunde nästan känna smaken av revbens spjällen, janssonen... Mmm... Bäst att sluta tänka på mat... *vattnas i munnen* 


 Snön ligger nu som ett täcke ute, det ser nästan sagolikt ut!

Va fint det kommer att vara i natt längs vägen... Se all belysning från gårdarna som kommer att lysa så fint i mörkret. Har ett minne från förra vintern då jag jobbade... Körde inne i skogen på det smala, snö på marken, såg mellan träden några kurvor framför mig ett möte på tre långtradare... Det såg nästan ut som Coca-Cola reklamen... så fint med alla lampor! Det vart nästan som om tiden stannade... så som man vill att det ska bli ibland. Bara få glömma allt det viktiga, tider man ska passa... Tänk att bara få stanna upp... titta sig omkring, och det spelar ingen roll vad man gör. Man bara är! *drömmer*

så tung... men så sött!!Men så är det ju tyvärr inte... Tillbaka till verkligheten! Ska jobba ikväll "Ååå... va roligt" (ironisk) Men det gör ingenting... Var ju ledig igår natt. Var och tittade på Luciatåget som W´s klass hade... Söta de var allesammans! Sen fick jag min bäbis i famnen... Det kändes ju att han är 9 år... *s* men det vart att bära honom till bilen, när vi väl satt oss i bilen och pappa frågade "är allt med?" kändes det nästan som om jag hade tappat mina armar längs vägen... Men det kommer nog dröja ett tag innan jag kan låta bli att bära, så känslan av tappade armar kommer nog att återkomma... Precis som verkligheten gör när man sitter och skriver ...


Ojojoj...
Bara några få timmar kvar innan man ska vara på jobbet igen. Totalt sex nätter kvar... Sen är det Jul ledighet!!! *längtar* Bara 360 mil kvar att köra detta år...
ATTACK & tjopp tjopp!!!

Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0