Montepasso


Tänkte jag dela med mig av Min Blogg´s första vin provning! *trummor* Har haft en flaska stående i kylskåpet någon vecka (alldeles riktigt) Och när jag nu kom hem från bion så tänkte jag att jag skulle öppna den! Då märker man att det borde finnas en karl till handa *skratt* Men efter en titt i verktygslådan (jaja, andra uppifrån i köket) surnade jag till lite... för någon korkskruv hittade jag inte. Vet att den skulle finnas någonstans... MEN VART??? Jo, rakt framför näsan på mig, tittar på den varje dag när jag diskar... (minst tre ggr i veckan iallafall...) Nå väl, sitter nu med ett glad brevid mig av ett italienskt vin med namnet Montepasso Nr 2550 *seriöst* av årgång 2006. Det stod att det skulle vara en Kryddig doft med inslag av fat, plommon,lakrits och pinjenötter. Och vara ett Kryddigt, fruktigt vin med inslag av fat, plommon, körsbär, mörk choklad och örter. Men enligt min mening så smakar det Glögg, har nu smuttat lite mer på det blåröda vinet och... Ja, det är en ton av Glögg i den! Men flaskan är ju fin iallafall *ler* och den ligger på 13,5% KANON!! Hittade en (fan heter det då) en recention på vinet ifråga "Italienskt i mängder! Vinet rymmer härlig komplexitet med inslag av björnbär, fikon, skumbanan, bitterhet och tydliga ekfat. Rekommenderas varmt!" Ulrika Karlsson och Camilla Settlin, Aftonbladet. 2008-10-07." Men undrar vart fan de fick smaken skumbanan ifrån... Ojojoj... dessa vinprovare!! Men vinet fick iallafall "Fyra plus"  ...och det går ner *lovar*





Kommentarer

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0