smeknamn

"kärt barn har många namn" sägs det ju... Precis så är mitt alias på msn. Fick en tanke att jag skulla försöka komma ihåg "alla" de smeknamn jag fått det gångna året... Visserligen har jag hört några av den under de föregående åren, men ändå - en rolig grej liksom!

Så, då ska vi se... Tess, Tessan, Älskling-en, sötis-en, goding-en, läckerbit, bejbi, vännen, hjärtat, kåtis, porris, geleklump, träskpadda, lillasyster, snygging-en, ... tösen, nörd, truckerböna, kollegan, gumman, draken, lurifaxdraken, smurfan, lurifaxsmurfdraken ...Undra vilket namn det ligger mest känsla och tanke bakom?... (står inte i någon ordning om vilket som varit det vanligaste... *s*)

Ett "namn" jag fått frågan om några gånger som stått här i bloggen är "Theresa Kovesa"... -Öhh... vad heter du i efternamn? *s* Men just "Theresa Kovesa" fick jag utav mina underbara föräldrar när jag var liten, vet inte riktigt varför... men jag tycker att det är fint! Kommer säkert komma en liten kommentar från lilla mamma om det när hon läst detta...
Vilket är välkommet! ♥


Kommentarer
Postat av: mamma

Gomorron!! som sagt var, kärt barn..

Minns inte varför du fick smeknamnet Therésa Kovesa,men anar att de var så att du hade lite svårt att vara still,utan "kovesade" dig hela tiden.

Tycker oxå att de är riktigt fint!!!

Kramiz till dig!

2008-12-18 @ 12:05:07
Postat av: sara

söt blogg du har :))

2008-12-18 @ 12:26:50
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0