'en smältande snögubbe'

Tror nog att jag har feber - var ute en sväng, bort till Apoteket och Ica... Usch va det tog på krafterna! Vart alldeles kallsvettig, trycket över öronen, bakom näsan (kan inte beskriva det på nå annat sätt) och i över käken gör sig verkligen påmint nu!

Till "huvudrätt" - det är ju där det ska in *S* (humorn är det ju iallafall inge fel på)

Och till kvällen blir det desamma, och lite ugnspannkaka med bacon och lingonsylt!

Pratade med chefen förut, två dagar till hemma - va fan ska jag hitta på då? Ringde även Jour numret till vårdcentralen (skönt att slippa telefon köer) Alvedon, Ipren och Rinocort Aqua Nässpray var hennes tips, samt att sova med huvudet högt... Och i ett sånt här läge måste man ju även ringa till lilla mamma... Ångbad ovanför en kastrull med kokande vatten och en halstablett i - sen ligga på sidan och fräsa ut allting löst, något vi tydligen körde med när vi va små. Undra varför man inte minns det?... ;) Hmm... Ugnspannkakan är mitt eget påhitt! Ja då blir det soffläge ett tag till då - varit hemma sedan i torsdags förra veckan, är inte mycket för tabletter o dylikt - Men jag får skylla mig själv, kanske hade varit frisk nu!!! :( Och jag ska stanna INNE!!! ... Kanska borde börja sticka eller nå. Någon som har lite garn till övers? ... En kopp te med honung blir det nu iallafall och att zappa omkring lite på tv´n! ♥

Kommentarer
Postat av: Therese

Men gumman då. Är du inte bättre. Själv sitter man på jobbet redan igen men mår faktiskt ricktigt bra igen. Jag tror på din mammas ide, med ett ångbad.



Hihi jag ska få en praktikant från kga´s folkhögskola under fem veckor. Hihi.





Kramar om gumman o krya på dig

2009-02-23 @ 14:36:14
Postat av: mamma

Ojdå,vilket elände,hoppas ångbadet hjälper!!

Lite frisk luft var kanske bra? Dags att köpa en feber termometer kanske?Krya på dig min gumma!!!

2009-02-23 @ 17:57:11

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0