funderar, klurar & ... någonting mer

Ja, då var man sittandes här igen! Har tänkt en massa hela dagen och kommit fram till tre saker - två som jag kan ta upp här och en tredje sak som jag ska ta med en särskild... Nyfiken? Bra!! *skratt*

Sak 1 - Innan jag somnade sist (i morse) vandrade tankarna iväg på om jag ska ta och ändra färg på mina furu möbler (ser inte sååå illa ut som det låter) säng gavlar, bokhylla och en skänk... som jag har i lägenheten... kanske tom barbords skivan i köket, men då skulle inte stolarna passa längre tyvärr! Men om jag skulle ta och betsa furu möblerna mörkare... Undra hur det skulle bli?? Har börjat tröttna på de ljusa nyanserna, känner för lite mörkt. Sen att kasta ut mitt lilla vardagsrumms bord som är vitt, och byta till ett mörkare och framför allt större! Alldeles för litet det jag har just nu... Men något ska göras i lägenheten i vilket fall som helst. Mina nya stolar vid matbordet i vardagsrummet vart det bästa köpet på länge - fortfarande SÅ nöjd! Vill även tapetsera om i kök och hall, får ringa hyresvärden nästa vecka...

Sak 2 - Den rensning jag hade tänkt att ta utav mina garderober ikväll vart uppskjuten på framtiden. Hamnde på Nobel ist med min vän - det vart pizza och is vatten... Tack för att du finns! Planerar en fest tillsammans - 2 * 30 års "kalas" (den kommer inte bli utav de närmaste månaderna... Men den SKA bli av!!) Men vilka ska man bjuda??? Skulle vilja bjuda alla mina vänner; men vilka är ens vänner? (ja, jag har haft den disskutionen förut - jag vet!) Men de man känt i 20 år, eller de man bara umgås med idag? Skulle ju själv tycka att det skulle kännas lite konstigt att få en inbjudan till någon som man inte pratat med på några år... Men det vore ju ändå roligt på ett sätt. Hmm... Men några är ju självskrivna på listan, de andra får jag fundera lite över... Annars kan man ju dra iväg inbjudan till alla man känner/har känt, skulle ju vara en rolig grej... men nej - jag är nog för feg för det! *skratt*

Sak 3 - Måste ta och ... men just ja... det skulle jag ju inte ta upp här! 'lurad' 

Ha ha... Pappa var ju rolig förut när han ringde!
- Vad gör du?
-Sitter och pratar med Therese
(tystnad)
- Pratar du med dig själv? Hur mycket vin har du druckit?? [...] Sitter du framför spegeln?...

Så fortsatte samtalet, att det kan vara så roligt att vi heter samma?! Fast pga det så vart det ju ett roligt sammanträffande på Kga Folkhögskola för några år sedan då vi nya elever skulle hälsa på våra nya lärare... Vi nya elever stod så fint på rad; minns inte i vilken ordning förutom att det vart tre Therese på raken... en av lärarna tittade på nästa elev och konstaterade att det inte kunde bli en fjärde, då det var en kille... dock började hans namn på T! *skratt* Bra när man är ute på krogen att heta samma - eller framförallt roligare! Den kommentar som nästan alltid kommer är Heter ni Therese båda två? och vi fnittrar tillbaka Ja! (undra hur många gånger det har hänt nu...) ♥

Kommentarer
Postat av: Therése

och ändå blev jag kallad Helen titt som tätt. var roliga tider det, får se till att ses snart. kram

2009-02-08 @ 20:11:33
Postat av: Tess

just ja! skratt hade jag glömt... absolut!

2009-02-08 @ 20:39:37
URL: http://tessattack.blogg.se/

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0