Hej mitt vinterland...

VARFÖR??? Kan inte våren få komma nu? Visst så är det bara januari, men ändå! Inget annat stämmer ju så varför ska det bli vinter igen? Det kommer ju ändå vara borta snart. Känner ingen större oro inför att köra längre iallafall och det är ju skönt. Visst, om det kanske skulle komma uppåt en meter, då vore det väl inte så roligt, men va fint det skulle vara!! Det är lite delade känslor vad gäller snön för min del... Det blir fint, ljusare och mysigare. Men är ett helvete att köra i, speciellt när det fryser på då de inte fått bort snö och slask från vägarna.

Igår åkte julen in i garderoben igen, tog några varv i lägenheten för att se att alla tomtar och dyligt hade hittats. Och det hade de... trodde jag iallafall. Det första jag såg när jag vaknade var en tyg gran som fortfarande hängde fint på gardinstången i sovrummet. Så det blir till att ta fram kartongen igen... men om jag känner mig rätt så kommer det vara glömt när jag har skrivit klart det här *s*

Nä, om man skulle ta tag i den här dagen... Diska lite innan man ska iväg och jobba igen. Men en sak som gör det lättare att köra på nätterna är att jag nu får in Rock klassiker på radion, ända från Örebro och upp till Tönnebro... Nice! Det underlättar nå enormt ska jag säga. Lyssna på gamla låtar och få minnen som jag knappt visste existerade. Sitte där i hytten och små le för sig själv... Åååå... jag vill iväg och jobba! Visst kan jag sätta på radion i köket... Men det blir en helt annan känlsa i låtarna när man sitter bakom ratten. Det här är nog första jobbet som jag längtar till... sen längtar jag ju till våren och sommaren såklart! Men det är jag väl inte ensam om??...

"tuuut-tuuut"

Kommentarer
Postat av: pelle P

kikar in o hälsar...allt bra med dig???

2009-01-19 @ 17:45:37
Postat av: tess

just hem kommen från jobbet... så det är alla tiders! =) sj då?

2009-01-20 @ 04:03:27
Postat av: mamma

Hej! Skönt att se att du är hemma o tidigt oxå,men de kanske inte har snöat så mycket inatt hos dig. Kul med stolarna!! o välkommen våren o sommaren!!

2009-01-20 @ 12:18:37

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0