Löning!

En natt som alla andra har passerat ... Kändes ju lite surt att behöva åka till jobbet då jag hade 33.3 grader på balkongen igår kväll. Men efter en varm cykeltur till jobbet (där de sista 100 metrarna resulterade i ett kraftprov då kollegan kom med bilen bakom och jag frågade 'Hur fort cyklar jag nu?' och trampade på som en galning... '30 km/tim' ... det ska jag klå!) var det skönt att dra på ac´n på max och tömma en av vatten flaskorna. Har fått upp konditionen riktigt bra måste jag få säga, den första och andra veckan var riktigt jobbiga. Men nu går det undan minsann!

Och inatt vart penga-kontot påfyllt igen! Nice! Riktigt jävla nice för att förtydliga lite extra! Skönt när det snart stundar semester! V29-31 Sååå underbart skönt det ska bli! Längtar riktigt mycket! Men kommer sakna kollegorna som jag skrev igår... Många av oss går om varandra, tror ingen har exakt samtidigt. En jag pratade med inatt hade bara 5 pass kvar, va skönt tänkte jag och frågade om vi skulle kunna byta... Visst sa han, för när min semester är slut får jag fortsätta vara hemma... Varslad! Visste inte riktigt vad jag skulle säga då. Fan för den jävla krisen! Den har bara ställt till det för de flesta jag känner! Och så har JAG mitt jobb kvar... Visst är jag glad för det, men när man tänker på alla dem som har jobbat hela sina liv med någonting som de trott de skulle fortsätta med till pensionen, och de bara får gå hem. Jag blir så arg! Mest av allt är jag arg för att det drabbade min egen älskade pappa (pga av ett misstag som jag ser det att de la ner fabriken) det har tagit hårt och det gör så ont i mig! Vad är det då som gör att jag har ett jobb? Är det inte jag som borde gå arbetslös? Visst är jag glad att jag får ha mitt jobb kvar, vill absolut inte gå hemma om dagarna. Men det är orättvist!

Nä, nu får jag avsluta med någonting positivt! *funderar - vad skulle det kunna vara?* Kan ju inte vara alla de myggbett jag fått iallafall... *haha* Jo nu vet jag... La ett bud på Tradera... och förlorade. Hittade en likadan auktion och slog till på 'fast pris'. Vart tom. 250 kr billigare än den jag la bud på! Paketet skickas idag torsdag, hoppas jag får det imorgon! Då ska jag berätta vad det är och kanske kan lägga upp en bild om det inte ser allt för djävligt ut!


Sov gott! ♥

Kommentarer
Postat av: Therese

hihi jag vet vad

2009-06-25 @ 09:12:57
Postat av: mamma

Visst känns livet orättvist ibland.Kan inte säga annat än att din pappa haft de bra ändå.36 år på samma arbetsplats,de var trygghet de.Sånt som inte många idag får uppleva.Han mår bra,är frisk, omtyckt av många o mycket älskad av oss.De betyder oxå mycket.Och så får man säga GRATTIS till en bra lön!!!Kram på dig.

2009-06-25 @ 11:55:51
Postat av: HellBoy III

Är det en T-shirt med en grävling på eller rent av en BÄVER s

2009-06-26 @ 00:53:48
Postat av: HellBoy III

Syftade på Tradera vinsten nu då´rå

2009-06-26 @ 00:54:32

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0