Vem är idioten?

Vägen upp gick jätte bra... Var ut och lallade på gamla e4an då den nya ska få ny kostym. Fint att få se någonting annat liksom. Nya vägar, samhällen, skogar... ja, listan kan göras lång *haha* Men det var vägen ner som var otäck! Började redan uppe i Tönne. Skulle svänga ut från sne parkeringen (sikten mot höger är skynd, blir liksom som 'döda vinkeln') Tittade så gott jag kunde åt höger, verkligen böjde mig fram... Såg inget fordon, satte ratten i körläge och började sakta rulla framåt... Vem fan kommer inte då från höger i full jävla kajuta! Fick såklart bromsa, tur att jag hade tungt på. Annars hade jag hamnat i dennes sida, då denne inte brydde sig ett skit! Jaja, fick starta på nytt och körde ut bakom... Det rullade på bra och jag kände väl det att 'Ja, han är en idiot!'. Strax efter Dalälven skulle han då såklart köra om en annan lastbil som dock inte vek åt sidan en mm. Han fick avbryta omkörningen då det vart möte. Försök nr 2; samma där. Försök nr 3 trodde jag väl att föraren i den första bilen skulle gå åt sidan då vägen tillåter det, men icke. D fick gå tillbaka bakom efter en del frustrerande blinkande med div lampor. Då trycker den första till på bromsen så D nästan far in i släpet på honom. Försök nr 4 kändes ju som 'Varför?' Försök nr 5; Icke! Mina tankar 'Men snälla ge dig, du kommer inte om'. Vid det 6e försöket trodde jag det skulle gå åt helvete! Då var vi inne på det smala och D skulle verkligen om... D´s släp började fara över vägen, ner i diket så det bara dammade... Efter det vart han "lugn", la sig snällt (hade han nå val?)bakom och gjorde inga mer försök. Vid korsningen däremot började D blinka igen. På komradion hördes 'Gå hem och lägg dig din jävla idiot'. Tur att han inte hörde det (då de inte har den kanalen) för då hade han definitivt följt efter då den första körde vänster och vi skulle höger... Usch, tänk om någonting hade hänt, att han dragit av vägen... Visst, jag har inte mycket över för den människan längre efter allt det han gjort mot mig personligen. Men ändå! Jo, hans temperament är enormt. Men det hjälper inte helller... Hade väl själv förstått vid försök nr 2 att jag inte skulle ha kunnat komma om då det inte fanns nå samarbete Men men... Resterande körning tillbringade jag i telefon med chaffören bakom mig som oxå sett alltsammans, vi konstaterade 'D ÄR ENVIS!' Då HAN fortfarande är sur efter det att jag kallade honom idiot då han kl 4 på morgonen hängde sig på lastbilshornet när jag stod 40 cm ifrån D med vänster öra. Verkligen någonting man vill då man är på väg hem och är pisstrött... Eller hur?! Oj va långt det här vart nu då... Men det får vara så! Tycker bara det är synd att det blivit som det är just nu. Han är en av dem jag sett upp till inom yrket, men nu känns det ju så där måste jag säga efter div fyrverkerier skjutandes emot mig på parkeringen. Incidenten på e4an och lite annat... Hoppas att det inte ska bli nå mer tjafs mellan oss. Han är någon jag faktiskt vill ha 'tillbaka'... Så det så!

Nej, det är ingen 'T-shirt med en grävling på eller rent av en BÄVER'... *haha*

Kommentarer
Postat av: mamma

Usch vilken natt,DEN önskar man inte möta i trafiken,inte konstigt att olyckor händer när folk lämnar hjärnan hemma....Hoppas nu verkligen den här natten blir lugn.Kram

2009-06-26 @ 16:12:29
Postat av: Markus

men D verkar ju vara en stor idiot, o ändå vill du ha honom tillbaka!?? eller har jag hajat fel kanske.. Hoppas du har det gått i natten. tjaba!

2009-06-27 @ 00:01:50
Postat av: tess

...det är väl snarare så att jag vill ha 'tillbaka' den gamla D! så som han var i början då jag lärde känna honom!

2009-06-27 @ 04:05:37
Postat av: HellBoy III

Störst EGO ska alltid fram först! s

2009-06-28 @ 14:10:34
Postat av: Tuffa TruckerKingen

På tal om det.... vem vill vara en Michelin gubbe på en fegis lastbil... "in the front" är det ju som gäller! haha

2009-06-29 @ 00:40:01

♥ Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0